سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۵۰۰ باب مدرسه کانکسی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

کد خبر : 1266
13:46
1400/04/28


معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۵۰۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که حدود ۱۰۰ مدرسه، معادل یک پنجم آن در شهرستان‌های هشترود، چاراویماق و بخش نظرکهریزی است.


به گزارش سونيوز، محمد نجفی در آیین کلنگ زنی یک باب مدرسه خیرساز در بخش «نظر کهریزی» شهرستان هشترود افزود: از ۲۴ هزار کلاس درس موجود در آذربایجان شرقی نیز ۱۲ هزار کلاس برای تحصیل دانش آموزان ایمن نیست.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۰۰ پروژه مدرسه سازی در نقاط مختلف آذربایجان شرقی در حال اجراست.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نمی شدند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه می شد.

سید حمزه امینی افزود : هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که امکانات کسب علم را برای سایر افراد آماده و فراهم سازیم.

فرماندار هشترود هم در این آیین به نیاز برای ۲۵۰ کلاس درس جدید در هشترود اشاره کرد و گفت: برای نوسازی این کلاس ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امین امینیان گفت: متاسفانه ۳۴ مدرسه کانکسی در شهرستان هشترود وجود دارد و ۷۴ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است .

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نقش موثری در آینده سازی کشور ایفا می کنند، افزود: خیرین مدرسه ساز تضمین کننده توسعه پایدار هستند.

اسفندیار حسن زاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی هم گفت: از ۱۰۲ مدرسه بخش نظرکهریزی ۵۴ مدرسه نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه این مدرسه خیر ساز یازدهمین مدرسه در حال احداث در این بخش است، گفت : متاسفانه ۳۴ مدرسه در حال تخریب است و ۱۲ مدرسه هم بصورت کانکسی برگزار می شود.

حسن زاده از خیرین خواست در احداث مدارس شبانه روزی و هنرستان های فنی و حرفه ای در شهر نظرکهریزی کمک کنند.

با حضور جمعی از مسئولان، کلنگ ساخت یک مدرسه خیرساز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در روستای «عزیز آباد» بخش «نظر کهریزی» شهرستان هشترود به زمین زده شد.

قرار است این مدرسه سه کلاسه با ۱۳۰ مترمربع زیربنا  به همت نسیانی، خیر مدرسه ساز  ساخته شود.

شهرستان ۵۷ هزار نفری هشترود در ۱۲۸ کیلومتری جنوب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار