سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

فرماندار هریس: تمام مشکلات از مطالعه نکردن است

کد خبر : 1249
14:48
1400/04/24


فرماندار هریس گفت با بیان اینکه تمام مشکلات ما از عدم مطالعه است، گفت: باید تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کار ببریم تا سایر مشکلات جامعه توسط خود افراد حل شود.


به گزارش سونيوز، علیرضا خاکپور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی هریس اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیاز به تشویق دارد و برگزاری برنامه های فرهنگی در بین جامعه حمایت مسئولان شهرستان را می طلبد.

وی در خصوص اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، افزود: شایسته است مردم در پایان سال توجه ویژه به خانه تکانی فرهنگی داشته باشند و طرح خانه تکانی فرهنگی اطلاع رسانی شود تا مردم کتاب های مازاد نیاز را به نزدیک ترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود اهدا کنند.

فرماندار هریس بر اهتمام بیشتر شهرداری‌های این شهرستان در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی به منظور بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

حاکپور با اشاره به کم برخوردار بودن منطقه و درآمد پایین شهرداری های شهرستان و ناکافی بودن میزان پرداختی نیم درصد جهت تامین هزینه های جاری کتابخانه ها، بر لزوم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها تاکید کرد .

وی خطاب به مسئولان شهرداری ها، گفت: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی شهرستان یکی از این حمایت ها است که در خود شهرستان و برای توسعه فعالیت های فرهنگی هزینه می شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هریس در خصوص برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: جشنواره رضوی یکی از موثرترین راهکارهای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی است و انتظار می رود تمام ادارات شهرستان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

خاکپور در خصوص نبود کتابخانه عمومی در شهر جدید آرباطان گفت: در صورت تعیین زمین و ساختمان توسط اهالی و خیرین شهر، تجهیزات کتابخانه توسط نهاد کتابخانه عمومی مهیا شده و سریع نسبت به تجهیز آن اقدام می شود.

امام جمعه شهرستان هریس نیز در ادامه به اهمیت افزایش سرانه مطالعه در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تمام سازمان ها و ارگان ها موظف هستند در جامعه، بستر مطالعه کتاب را فراهم کنند تا اقشار مختلف مردم به سمت مطالعه کتاب و کتابخوانی برود تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

حجت الاسلام شیخ رضا نصرالله پور، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصت ارزشمندی برای ترویج کتابخوانی و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره ائمه دانست و افزود: برای برگزاری مطلوب و شرکت حداکثری مردم در این مسابقه، نیاز به همکاری و تعامل دستگاه های مختلف است و تبلیغات و اطلاع رسانی مطلوب می‌تواند بستر برگزاری باشکوه این جشنواره را فراهم کند.

 وی با بیان اینکه یکی از کارهای فرهنگی مفید و موثر در جامعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، ادامه داد: دوری از کتاب امروزه یکی از دغدغه های اصلی همه طرفداران اهل فرهنگ است؛ چراکه لازمه هر جامعه پویا و با نشاط، مطالعه کتاب و ترویج کتابخوانی است.

حجت الاسلام نصرالله پور کتاب را شاهرگ حیاتی هر جامعه پیشرفته ای دانست و افزود: کتاب و کتابخوانی هیچ وقت نباید در حاشیه قرار گیرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار