سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

دلیل تغییر لوگو باشگاه تراکتور

کد خبر : 1247
14:39
1400/04/24


باشگاه تراکتور در خصوص جزییات دلایل تغییر لوگو رسمی باشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.


به گزارش سونيوز، در پی بروز برخی ابهامات در خصوص دلایل تغییر لوگو رسمی باشگاه باشگه تراکتور، این باشگاه اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

همان‌گونه که روز گذشته در مصاحبه آقای جمشید نظمی، مدیرعامل باشگاه تراکتور ذکر گردید، لوگوی مورد استفاده باشگاه که در سال 1398 رونمایی گردید، طی نامه‌ای در شهریورماه سال گذشته از سوی اداره کل ثبت شرکت‌ها به جهت عدم رعایت قوانین و مقررات رد شده و بر انجام اصلاحات تأکید گردید. 

برابر اعلام اداره ثبت علائم و رهنمود کارشناس مربوطه ( شماره اظهارنامه 139950140001025596 ) مهم‌ترین ایراد قانونی این لوگو، لاتین بودن تمامی حروف مورد استفاده در آن بود که برابر نامه ارجاعی بر لزوم تغییر و اصلاح لوگو تأکید گردید.

پس از دریافت این نامه به جهت رفع موانع قانونی صرفاً عبارت (باشگاه فرهنگی ورزشی و اقتصادی تراکتور) در ذیل همان لوگو، اضافه گردید تا به لحاظ محتوایی اشکال قانونی رفع گردد. بدیهی است که با اضافه شدن این عبارت، لوگو به لحاظ ظاهری و گرافیکی زیبایی و جذابیت قبلی را از دست داد. 

در همین راستا به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن لوگو قبلی (شماره یک) در تمامی اوراق و البسه و غیره ... تغییر شکلی و محتوایی لوگو در آن مقطع مقدور نبود که برابر هماهنگی به عمل آمده مقرر گردید که تغییر لوگو در پایان فصل صورت گرفته و با طراحی لوگویی شایسته با رعایت قوانین ابلاغ شده اقدامات و روند قانونی لازم طی شود.

ذکر این نکته ضروری است همان‌گونه که هواداران عزیز و اصحاب محترم رسانه می‌دانند، لوگوی مورد استفاده باشگاه در مقطع کنونی است که به جهت قانونی مورد تائید نبوده و لوگوی ثبت شده که به لحاظ محتوایی مورد تائید اداره کل ثبت شرکت‌ها قرار گرفته فعلاً در اوراق رسمی و البسه تیم استفاده نشده تا اشکالات شکلی و گرافیکی نیز رفع گردد.

هدف باشگاه از انتشار فراخوان تغییر لوگو، بر اساس قوانین ابلاغ شده قبلی، مشارکت دادن هواداران در طراحی لوگو جدید است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار