سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی: رفتن سیمان به بورس مشکل را حل نکرد

کد خبر : 1236
16:02
1400/04/22


استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین سیمان به یک چالش تبدیل شده است، گفت: ماهیت رفتن سیمان به بورس به دلیل شفاف سازی و حذف دلال بود، اما در عمل این اتفاق نیافتاد و مشکل حل نشده است.


به گزارش سونيوز، محمدرضا پورمحمدی  در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی افزود: در فصل کاری ساخت و ساز قرار داریم و پروژه های متعدد استان نمی توانند سیمان مورد نیاز را تامین کنند.

وی ادامه داد: براساس گزارشات ارایه شده ، گرفتن کد بورس یکماه زمان می برد که باید تدابیر لازم از سوی بورس انجام گیرد تا در عرض سه تا پنج روز کدبورس اختصاص یابد.

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: باید مشخص شود متقاضی خرید سیمان از بورس برای استفاده، یا برای فروش خرید می کند که متاسفانه تدبیر قانونی لازم برای این منظور اندیشیده نشده است

وی اضافه کرد: باید پروژه های ملی و شرکت های ساختمانی و پیمانکاری که در استان فعال هستند، در اولویت دریافت سیمان قرار گیرند و در صورت وجود مازاد به سایر استان ها سیمان صادر شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: شرکت برق نیز میزان مصرف برق سیمان صوفیان را بررسی و با توجه به اینکه در فصل ساختمانی قرار داریم، محدودیت های برقی را برای این شرکت کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه گزارش ارایه شده توسط دستگاه های ذی ربط در مورد طرح اقدام ملی در حد انتظارات و قابل قبول نیست، افزود: از ۴۰ هزار واحد سهم استان از طرح اقدام ملی ۶ هزار واحد با ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، قابل قبول نیست.

پورمحمدی در خصوص مشکلات شهر سهند نیز گفت: در بحث مدیریت شهر جدید سهند و زیر ساخت ها مشکل وجود دارد که باید به صورت اساسی راهکاری اندیشیده شود و تا زمانی که برطرف نشده اند، نخواهیم توانست اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهایی که شهرداری تشکیل یافته و شورای شهر وجود دارد، باید منحل شود، اما شرکت عمران سهند تعهداتی ایجاد می کند تا با آن قرار داد بسته شود. 

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جلسه شورای مسکن باید به طور مرتب برگزار شود تا موضوعات را به جد پیگیری و رفع کنیم، گفت: ثبت نام برای طرح اقدام ملی تعهداتی در شهرک سهندایجاد کرده که باید حل شود.

وی در خصوص فاز ۲ شهرک صدرا اندیشه نیز تاکید کرد: آب و برق این شهرک واگذار شده و برای تامین گاز آن نیز اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت دیداس برای تامین منابع با شرکت گاز همکاری کنند.

به گزارش سونيوز، در این جلسه مدیران کل مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن استان، شرکت های برق و گاز و همچنین انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، انجمن پیمانکاران و بورس گزارشات خود را ارایه دادند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار