سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

برخورد اتوبوس با خودرو در محور مراغه - هشترود ۲ کشته برجا گذاشت

کد خبر : 1232
15:06
1400/04/21


فرمانده انتظامی مراغه گفت: برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه خودرو در محور مراغه - هشترود، ۲ کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.


به گزارش سونيوز، سرهنگ توحید فارسی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی وقوع یک فقره سانحه رانندگی در این محور که به فوریت‌های پلیسی  ۱۱۰اعلام شد، عوامل پلیس راه و ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:  در این حادثه یک دستگاه سواری سمند با ۹ سرنشین در محور مراغه - هشترود با یک دستگاه اتوبوس مسافربری برخورد کرده بود و بر اثر این سانحه ۲ نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده و سه نفر دیگر نیز مصدوم شده بودند که این افراد به بیمارستان منتقل شده اند.

فارسی اضافه کرد: براساس اعلام کارشناسان پلیس راه، انحراف به چپ از سوی راننده سواری سمند علت اصلی این حادثه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موازین ایمنی به منظور پیشگیری و کاهش حوادث تلخ افزود: رانندگان از رانندگی باسرعت غیرمجاز و سبقت غیر مجاز خودداری کرده و با سرعت مطمئنه حرکت و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

به گزارش سونيوز، محور مراغه - هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر با پیچ‌های خطرناک از ۲ شهر خداجو و نظرکهریزی گذشته و بیشتر ترددهای شهرستان‌ های جنوب استان ‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می شود و با ۷۰ سال قدمت از جاده های حادثه خیز کشور است.
به دلیل حادثه خیز بودن جاده مراغه - هشترود، ساخت آزادراه مراغه - هشترود در دستور کار دولت قرار گرفته که در صورت بهره برداری علاوه بر کاهش تصادفات و تلفات، با کاهش ۹ کیلومتر مسیر و بالارفتن میانگین سرعت، مصرف سوخت نیز در این جاده کاهش می یابد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار