سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

فرماندار مرند بر افزایش گشت‌های کنترل مراتع تاکید کرد

کد خبر : 1228
18:57
1400/04/20


فرماندار ویژه مرند گفت: روند بازرسی گشت‌های کنترل از مراتع در طول هفته بیشتر باشد و گروه های نظارتی در روزهای تعطیل به خصوص در محل‌هایی که گردشگر در آن بیشتر است حضور فعالی داشته باشند.


به گزارش سونيوز، داود گرشاسبی در جلسه کارگروه تخصصی اطفای حریق جنگلها و مراتع شهرستان مرند اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی و مراتع تنها وظیفه یک ارگان نیست و همگی در قبال آن مسوول هستیم.

وی افزود: شناسایی مناطق پرخطر، گشت و کنترل مناطق، آماده سازی نیروی انسانی و تعاملات بیشتر با همدیگر از جمله مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه مرند با بیان اینکه به روز رسانی تجهیزات اطفای حریق در اولویت برنامه منابع طبیعی قرار گرفته است، گفت: این تجهیزات در اختیار دهیاران نیز باشد.

وی همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی، آموزش کشاورزان و روستائیان، نصب بنرهای آموزشی در مناطق گردشگری، تولید محتوای آموزشی برای مواقع بحرانی، شناخت کامل مناطق و اشرافیت کامل به نقاط جغرافیایی و شرایط اقلیمی را ضروری دانست.

گرشاسبی بر تهیه شناسنامه اقلیمی شهرستان مرند و شناسایی مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند و در گذشته حریق در آنها صورت گرفته است نیز تاکید کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار