سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بیمارستانی روی هوا!

کد خبر : 1224
14:16
1400/04/19


معاون درمان اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی عدم پیش بینی بودجه برای خرید زمین را دلیل اصلی بلاتکلیفی احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز عنوان کرد.


به گزارش سونيوز، سید اسماعیل مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنگام تصویب این پروژه در سفر استانی ۱۳ سال پیش رییس جمهور به آذربایجان شرقی به دلیل عدم کار کارشناسی بودجه مورد نیاز پیش بینی نشده و اکنون ما هم پول خرید زمین را نداریم و این ساده ترین توضیح در مورد بی نتیجه ماندن تمام تلاش ها برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز در این سال های متمادی است.

وی ادامه داد: این پروژه مسیر ۱۳ ساله ای را طی کرده و اکنون یا باید استانداری زمینی را معرفی و در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد یا این مشکل از طریق خیران و یا هبه زمین توسط شورا و شهرداری حل شود چرا که مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در مورد این بیمارستان بر رایگان و دارای سند بودن زمین آن تاکید دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی تصریح کرد: شهرداری خواستار پرداخت هزینه زمین در نظر گرفته شده برای این پروژه است و استانداری نیز قانوناً وظیفه ای در خصوص تامین زمین بیمارستان ندارد چون بودجه ای برای آن پیش بینی نشده در حالی که دست کم باید یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه اقدامات صورت گرفته در طول این سالها برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز بس نتیجه بوده، باید راهکارهای دیگری بکار گرفته شوند و بر همین اساس با پیگیری های استاندار و نماینده ولی فقیه در استان از چند طریق دیگر به دنبال حل این مشکل هستیم و حتی با نهاد ریاست جمهوری نیز در این خصوص رایزنی شده چرا که با احداث این بیمارستان در ساده ترین حالت زمینه اشتغال چند هزار نیروی متخصص و ورود دستگاه های پزشکی مدرن به استان فراهم می شود.

مقدس پور هبه زمین از سوی شهرداری و شورای شهر را سهل ترین مسیر برای تحقق احداث بیمارستان تامین اجتماعی در تبریز عنوان و تاکید کرد: امیدواریم با همت شورای جدید شهر تبریز و البته همکاری و پیگیری تمام مسئولان سیاسی و نمایندگان استان این مهم در آینده ای نزدیک محقق شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار