سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تولید و مصرف برق در آذربایجان شرقی نامتوازن است

کد خبر : 1218
13:29
1400/04/18


مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید توسعه باید متناسب با زیرساخت ها باشد، گفت: توزانی بین تولید و مصرف برق در استان وجود ندارد.


به گزارش سونيوز،محمدباقر هنربر  در نشست فوق‌العاده با موضوع «بررسی مشکلات قطعی برق صنایع آذربایجان‌شرقی» بیان کرد: میزان بارش های امسال در آذربایجان شرقی ۲۸ درصد و روان‌آب ها و آب سد ها ۴۰ درصد کاهش یافته و دمای هوای استان نیز نسبت به سال قبل۵/۴ درجه گرم‌تر شده و براساس گزارش اداره‌ی کل هواشناسی استان، گرمای تبریز در خردادماه امسال در طول ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه آبی از مدار خارج شده و توازنی بین مصرف و تولید وجود ندارد، ادامه داد: در طول یک ماه و نیم گذشته جلسات متعددی را برگزار کردیم و قرار شد صداوسیما در بحث اطلاع رسانی در خصوص مدیریت مصرف و اداره برق نیز در رابطه با اطلاع رسانی دقیق قطعی برق اقدام کنند.

وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی، قطب صنعتی کشور است و آقای استاندار نیز به شدت معترض وضعیت فعلی بوده و حتی با آقای وزیر [نیرو] نیز تماس گرفت که آقای وزیر به دلیل حضور در جلسه پاسخ نداد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید در تمامی حوزه‌ها به‌صورت پدافندی اقدام کنیم، زیرا زیرساخت های متناسب با توسعه در اختیار نیست؛ ما بارها گفته ایم که مامخالف توسعه نیستیم اما توسعه باید متناسب با زیرساخت ها باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: دبیرخانه مقابله با قطعی برق باید تمامی مصوبات را پیگیری کند و باید مشخص شود که چرا مجوز ایجاد نیروگاه داده نشده است.

حبیب امین‌زاده تاکید کرد: شهرک های صنعتی آماده‌ی ساخت نیروگاه هستند، اما مجوزی داده نمی‌شود.

وی با انتقاد از عدم وجود ژنراتور در ساختمان ها نیز گفت: درصد زیادی از ساختمان ها ژنراتور ندارند، در حالی که همگی دارای پایان کار بوده و یکی از شرایط صدور مجوز  پایان کار داشتن ژنراتور است.

 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار