سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

در دوران کرونا / هیچ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی تعطیل نشده است

کد خبر : 1198
14:12
1400/04/13


استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران جهادگران‌ خط مقدم جبهه اقتصادی هستند، گفت: صنعتگران آذربایجان شرقی غیرتمند و ایثارگر هستند و در دوران کرونا با وجود تمام سختی ها و مشکلات هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد.


به گزارش سونيوز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با جوانان نخبه صنعت استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی از استان های صنعتی کشور بوده و اگر صنایع خود را با فناوری های روز تطبیق ندهد از چرخه رقابتی عقب خواهد ماند.

 وی اظهار کرد: با بین المللی شدن رقابت ها صنعت ما از لحاظ کیفیت و رقابت پذیری با مشکل مواجه خواهد شد از این رو صنایع باید خود را به تجهیزات و فناوری روز مجهز کرده و دانش بنیان شوند.

 پورمحمدی با اشاره به اینکه برای ورود به عرصه کارآفرینی، ریسک پذیری لازم است، ادامه داد: ورود به عرصه تولید و صنعت موجب ایجاد اشتغال، افزایش درآمد سرانه و تولید ملی و پیشرفت و توسعه جامعه می شود.

 وی گفت: آذربایجان شرقی با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در سال های گذشته از نظر واحدهای توسعه ای و تولیدی رتبه های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران جهادگران‌ خط مقدم جبهه اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: صنعتگران  آذربایجان شرقی غیرتمند و ایثارگر هستند و در دوران کرونا با وجود تمام سختی ها و مشکلات هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد.

 وی با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی صنعتگران جوان استان گفت: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مهم‌ترین رسالت مدیران استانی و اقتصادی حمایت از تولید و سرمایه گذاری است و رفع چالش های پیشروی صنایع می تواند تاثیر به سزایی بر اقتصاد استان داشته باشد. 

 پورمحمدی اظهار کرد: کشور امروز در شرایط تحریم قرار دارد و به همت جوانان و تولیدکنندگان این تحریم ها را پشت سر خواهیم گذاشت. 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: مدیران و مسئولان برخی از واحدهای صنعتی استان افراد جوان و متخصص هستند که با فعال کردن بخش های پژوهشی، در فناوری های جدید، صادرات و توسعه ظرفیت های صنعتی و تولیدی کارهای خوبی انجام داده اند.

 حبیب امین زاده افزود: ضروری است از ظرفیت نیروهای کارآمد و کارآفرین جوان در حوزه صنعت و تولید بهره‌گیری شود و از فکر و ایده خلاقان و نخبگان در این حوزه برای ایجاد تحرک در بخش اقتصاد و صنعت بی‌نصیب نمانیم تا از این طریق شاهد ایجاد رونق در فضای کسب و کار و پویایی در سطح جامعه باشیم.

 نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه با اشاره ای به جایگاه کارآفرینان و صنعتگران جوان استان، گفت: کارآفرینان و تولیدکنندگان را می توان از جمله افرادی دانست که علاقمند به وطن و کشور خود هستند و در این راه تمام سختی ها را قبول و به رسالت خود به بهترین شکل عمل می کنند.

 ابوالفتح ابراهیمی ادامه داد: این افراد با وجود دارا بودن تمکن مالی و استعدادهای لازم، ماندن و تلاش کردن در کشور خودشان را برگزیده و با تحمل تمام دشواری ها، به امر تولید و کارآفرینی مبادرت ورزیده اند. 

وی با بیان اینکه باید این افراد را چکیده ای از تخصص و تعهد در کشور دانست، گفت: جوانان کارآفرین از یک سو باید مورد تشویق قرار گرفته و از سوی دیگر، میدان وسیع برای فعالیت آن ها فراهم شود.

در این دیدار صنعتگران جوان علیرضا کاظمی نژاد، نوید نواده اباذر، محمدرضا تقوی، مسعود محجل امامی، هادی ارجمندی، داوود غلامی ، آرین محبوبیان، حسن اصیل و خانم طبیبی به بیان برخی از مشکلات خود پرداختند که از جمله آنها می توان به کمبود نیروی کار ماهر، وجود بروکراسی اداری و نبود زیرساخت ها، همخوان نبودن نرخ ارز و مواد اولیه اشاره کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار