سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

سیل و تگرگ به ۱۱ روستای شهرستان اهر خسارت وارد کرد

کد خبر : 1189
13:53
1400/04/12


فرماندار اهر گفت: بارش سنگین تگرگ و سیل ناشی از آن طی روز گذشته، جمعه به اراضی زراعی ۱۱ روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.


به گزارش سونیوز، رسول خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سیل بخشی از اراضی زراعی «تازه‌کند طهماسب» که هنوز گندم آن‌ها برداشت نشده است را از بین برد.

وی با بیان اینکه شدت بارش تگرگ بیش از حد معمول بود، بیان کرد: در بازدیدهایی که از دقایق اولیه بارش تگرگ و سیل داشتیم، توانستیم از ۱۰ روستا بازدید کنیم و از فردا به طور کامل منطقه را ارزیابی می‌کنیم.

فرماندار اهر خاطر نشان کرد: روستاهای چولقشلاقی، کوسالار، تازه‌کند قشلاق، نقاره‌کوب قدیم و جدید، زگلیک علیا و سفلی و چهار روستای انباق در جریان بارش بی‌سابقه تگرگ و وقوع سیل دچار خسارت شد.

خدابخش افزود: در جریان بارش تگرگ و وقوع سیل به لحاظ این‌که باغها در سیل قبلی دچار خسارت شده بود، آن‌چنان خسارتی ندید، ولی عمده خسارت سیل و تگرگ به زراعت گندم وارد شده است.

وی اضافه کرد: در جریان بازدید از روستاهای خسارت‌دیده از سیل و تگرگ، گزارشی از آبگرفتگی ۶ منزل مسکونی در روستای انباق پایین دریافت کردیم که اهالی با اقدام به موقع این واحدهای مسکونی را رفع آبگرفتگی کردند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار