سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

نفس قلب تبریز از تپش افتاده است

کد خبر : 1183
14:23
1400/04/10


استاندار آذربایجان شرقی گفت: به جرات می‌توان گفت که نفس قلب تبریز از تپش افتاده که باید با توسعه فضاهای فرهنگی، مجددا در این زمینه و برای رفع کمبودها تلاش کرد.


به گزارش سونيوز، محمدرضا پورمحمدی در آیین بازگشایی تئاتر شهر تبریز که عصر امروز برگزار شد در ابتدای سخنان خود با ادای احترام به هنرمندان و فرهنگ دوستان تازه درگذشته تبریز همچون استاد خسرو‌ پایاب، سیامک افسایی، کامیار شکیبایی و تینا عبدی  اظهار داشت: بازگشایی مجدد مجموعه فرهنگی تربیت و تئاتر شهر تبریز، مرهون زحمات و تلاش‌های دکتر محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد استان، دکتر ناظمی، مدیرکل جدید و پیگیری‌های هنرمندان عزیز استان است.

وی با ابراز خرسندی از بازگشایی و آغاز بکار مجدد این مجموعه فرهنگی ابراز کرد: تئاتر شهر تبریز، گنجینه‌ای از تاریخ بیش از ۵۰ ساله فرهنگ و هنر آذربایجان است که باید بیشتر از گذشته، فعال‌تر شده و از آن مراقبت کرد.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه تبریز و خطه آذربایجان به دلیل نزدیکی جغرافیایی به غرب، قدمت و سابقه بیشتری در حوزه هنرهایی همچون نمایش در مقایسه با تهران دارد افزود: این خطه از کشور در بخش‌های مختلف تاریخ مدرن نیز حرفی برای گفتن دارد و‌ به جرات می‌توان‌ گفت که ایران مدرن، مدیون آذربایجان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در همین راستا اظهار کرد: صنعت چاپ نیز پس از ورود به خطه آذربایجان از این منطقه در جای جای ایران اسلامی رواج یافت.

 پورمحمدی‌ به بخشی از بیانات رهبر انقلاب در ۲۹ بهمن مبنی بر تربیت انسان‌هایی بزرگ در تبریز و آذربایجان اظهار کرد: در اهمیت تبریز و آذربایجان، همین بس که در تمامی بخش‌های نگارگری، خطاطی، نقاشی، شعر، ادب، تاریخ و حتی تجارت، صاحب مکاتبی منحصر به فرد است که باید این مکاتب، مجددا احیا شده و به دنیا شناسانده شود.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اهمیت بازسازی و توسعه فضاهای فرهنگی در مرکز شهر ابراز کرد: سیاست، مذهب، اقتصاد و هنر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاکله‌های مرکزیت شهر است که باید به شکل متوازن توسعه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا گفت: به جرات می‌توان گفت که نفس قلب تبریز از تپش افتاده که باید با توسعه فضاهای فرهنگی، مجددا در این زمینه و برای رفع کمبودها تلاش کرد.

وی همچنین از معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در تبریز اختصاص یابد.

گفتنی است در این آیین با اهدای لوح سپاسی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دکتر پورمحمدی از زحمات، تلاش‌ها و حمایت‌های وی در زمینه بازسازی مجموعه فرهنگی و هنری تربیت، قدردانی شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار