سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

اصناف و بازاریان نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان دارند

کد خبر : 1144
21:09
1400/04/01


استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های جامعه اصناف در دوران تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا، گفت: اصناف و بازاریان نقش مهمی در خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد ملی دارند.


به گزارش سونيوز،محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در دیدار اعضای اتاق اصناف تبریز به مناسبت روز ملی اصناف، با اشاره به همکاری و تعامل خوب فعالان صنفی با دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: اصناف و بازاریان تبریز، به صداقت، دیانت، پاکدستی، مروت و مردانگی مشهور هستند و در دوران شیوع کرونا هم از اقشار فعال در کمک‌رسانی به نیازمندان بودند.
 
وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام برآمده از آن، موجب خشم و ناراحتی استکبار جهانی شد، افزود: دشمنان در طول ۴۲ سال گذشته، از هر روشی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده‌اند، اما همواره با پاسخ قاطع ملت ایران مواجه شدند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه عرصه جنگ اقتصادی همانند سال‌های دفاع مقدس و بلکه سخت‌تر از آن دوران است، افزود: بدون شک با استمرار همراهی و استقامت مردم و تلاش‌های مسئولان نظام برای کاهش فشارهای بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران از شرایط سخت فعلی هم با موفقیت عبور خواهد کرد.
 
پورمحمدی با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی عامل اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در چند سال اخیر بوده است، گفت: باید لعن و نفرین‌ها را به سمت استکبار جهانی فرستاد که مسبب این تحریم‌هاست.
 
وی همچنین از حضور مردم استان در پای صندوق‌های رأی قدردانی کرد و گفت: به‌ رغم تمامی مشکلات، مردم استان مشارکت خوبی در انتخابات داشتند و تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.
 
حبیب امین‌زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه واحدهای صنفی استان، نقش مهمی در تأمین اقلام بهداشتی در دوره کرونا داشتند، افزود: در سایه اقدامات ارزنده اصناف و بازاریان تبریز و استان، در بسیاری از شاخص ها رتبه نخست ملی را داریم.
 
هاشمی، رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در این دیدار از فعالیت ۷۳ اتحادیه صنفی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: اتاق اصناف تبریز در تمامی برهه‌ های حساس به وظایف خود عمل کرده و یاری‌گر دولت در اجرای سیاست‌های اقتصادی بوده است.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار