سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

استاد دانشگاه مراغه به عنوان محقق سرآمد کشور انتخاب شد

کد خبر : 1104
15:40
1400/03/20


رئیس دانشگاه مراغه گفت: استاد دانشگاه و عضو هیات علمی گروه شیمی این دانشگاه به عنوان محقق سرآمد کشوری انتخاب شد.


به گزارش سونيوز، محمدعلی لطف الهی یقین افزود: فدراسیون سرآمدان علمی ایران، تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد ۱۰۰نفر از محققان کشور را در سال ۱۴۰۰ به عنوان سرآمد علمی انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: براین اساس، قدرت محمودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه این دانشگاه با شایستگی تمام در چهارمین سال متوالی به عنوان محقق سرآمد کشور در سال جاری از سوی این معاونت انتخاب شده است.

لطف الهی اظهار کرد: این استاد پژوهشگر در حالی برای چهارمین بار به عنوان دانشمند و محقق سرآمد کشوری انتخاب شده  که پیش از این در سال های ۹۷ ، ۹۸ و ۹۹ نیز به این موفقیت دست یافته بود.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سال ۹۴، برنامه ای با عنوان "حمایت ویژه از محققان سرآمد علمی کشور" با هدف افزایش کیفیت علمی کشور، افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان و کمک به توسعه کیفی علم و فناوری کشور به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: در این راستا نیز هر سال از بین محققان برتر کشوری، تعدادی از اساتید دانشگاه های کشور را بر اساس فعالیت های شاخص علمی انتخاب می شوند.

حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.

این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

دانشگاه مراغه از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد و در سال ۹۱ به دانشگاه ارتقا یافته است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار