سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ورود به مناطق حفاظت‌شده محیط زیست آذربایجان‌شرقی ممنوع شد

کد خبر : 1091
15:49
1400/03/12


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت‌های تردد اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا، گفت: در تعطیلات پیش رو، طرح تشدید ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت‌شده این استان اجرا می‌شود.


به گزارش سونیوز، داود غنی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اعلام و آگهی چندین باره ممنوعیت ورود به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، مسوولیت هر نوع عواقب پیش آمده بر عهده فرد خاطی، مسوول گروه، تور لیدر و یا رییس آژانس مسافرتی و گردشگری است.

وی اظهار کرد: بعد از رفع محدودیت های تردد اعلامی از سوی ستاد مقابله با شیوع کرونا، ورود خودرو و سفرهای گردشگری مناطق با لحاظ محدودیت های مکانی، زمانی و ظرفیت برد و تحمل زون های پیش بینی شده برای گردشگری در مناطق تحت مدیریت، با همکاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان آذربایجان شرقی که متولی گردشگری خودرویی در استان می باشد، قابل بررسی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به حساسیت گونه های حیات وحش در فصل زادآوری و وضعیت شکننده جمعیت تنوع زیستی و زیستگاه های استان، ورود گردشگران و طبیعت گردان به مناطق تحت مدیریت می تواند آسیب های جدی در کوتاه مدت و بلند مدت به گونه های جانوری و گیاهی استان وارد کند.

 غنی پور گفت: هرگونه اتراق و تردد در پارک ملی کنتال میدانلی (تیروان) و مسیر هفت چشمه در دیزمار، ایلقنا چای ، مناطق امن تحت مدیریت سازمان، علی بلاغی و کرینگان و ارسباران در تعطیلات خردادماه ممنوع است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار