سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

روز خبرساز تیم فوتبال تراکتور

کد خبر : 1080
12:19
1400/03/10


تعطیلی یک هفته ای تمرینات سرخپوشان تبریزی، جدایی فیروز کریمی از کادر فنی، تکذیب واگذاری تراکتور و بازگشت اخباری به اردوی تیم ملی، برخی از خبرهای مرتبط با تیم پرهوادار تراکتور در شبانه روز گذشته است که به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود.


به گزارش سونیوز، سرمربی تیم فوتبال تراکتور به دنبال کسب برتری ۲ بر صفر مقابل ماشین سازی تبریز و آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی، به شاگردان خود یک هفته استراحت داد.

 این تصمیم به دلیل فشردگی بازی‌های اخیر تراکتور و حضور تیم در لیگ قهرمانان آسیا گرفته شده تا بازیکنان با شرایط بدنی بهتری مهیای ادامه مسابقات شوند.

مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تا پایان خردادماه تعطیل بوده و زمان آغاز مجدد رقابت ها هنوز اعلام نشده است.

دور جدید تمرینات تیم فوتبال تراکتور از هفته آینده در استادیوم اختصاصی پیگیری می‌شود.

جدایی بی سر و صدای فیروز کریمی از تراکتور

فیروز کریمی که حدود دو هفته قبل با نظر رسول خطیبی به عنوان مشاور به کادرفنی تیم تراکتور اضافه شده بود، به دلیل عدم توافق مالی با باشگاه، از این تیم جدا شد.

 

تغییر مالکیت باشگاه کذب است

باشگاه فرهنگی - و رزشی تراکتور با صدور اطلاعیه‌ای، شایعات مربوط به واگذاری این تیم را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: اخیراً جریاناتی مشاهده شده که سعی در بی‌ میل نشان دادن محمدرضا زنوزی مطلق برای ادامه تیم داری در تبریز دارد که هدف همه این شایعات، اولاً خدشه‌دار کردن اتحاد و همدلی پرشورها و دوما غبارآلود کردن فضاست تا دوست و دشمن از هم تشخیص داده نشود.  

این شایعات هواداران عزیز را نگران ساخته،  اما با قاطعیت اعلام می‌داریم همه موارد مطروحه، کذب محض هستند و هیچ پایه و اساسی ندارند. بدیهی است شایعات همواره برای خروج از فضای شفاف ایجاد می‌شوند تا هواداران نسبت به همه‌چیز مظنون و بی‌اعتماد  شوند.

در این اطلاعیه آورده شده است: طبیعی است هواداران، انتقاداتی به برخی مسائل مرتبط با مدیریت و تیم داشته باشند اما همه این اختلاف‌ نظرها، مسائل درون خانواده است و درون خانواده نیز حل خواهد شد و اجازه ورود و سوءاستفاده افراد غیر را نخواهیم داد و قوی‌تر از قبل برای ساختن آینده‌ای روشن برای تراکتور گام برمی‌داریم.

پرواضح است که برخی رسانه‌های رنگی با ایجاد شایعات مختلف، فضا را برای سوءاستفاده برخی افراد فراهم کنند امّا سؤال آن است که این افراد در پی کسب چه منافعی هستند که درصدد فراری دادن بخش خصوصی از فوتبال‌اند؟ آیا پاسخ این سؤال غیر از آن است که فعالیت بخش خصوصی در فوتبال منافع برخی‌ها را به خطر انداخته است؟

محمدرضا زنوزی ‌مطلق طی سالیان متمادی،  عشق و علاقه خالصانه خود را به فوتبال آذربایجان ثابت کرده و نیازی به اثبات مجدد آن ندارد.

هزینه‌های این باشگاه نه از جیب هشتاد میلیون انجام می‌شود و نه کسی کاسه گدایی در فضای مجازی به دست گرفته است. در این شرایط نامطلوب و بد اقتصادی که متأثر از کرونا و تحریمهای ظالمانه است و همچنین برخی خودتحریمی‌ها نیز بر آن اضافه شده، «محمدرضا زنوزی مطلق» بدون منت برای تراکتور و به خاطر شادی میلیون‌ها هم‌وطن ترک‌زبان از جیب شخصی هزینه می‌کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در همین راستا به هواداران اطمینان می‌دهیم باشگاه تراکتور هیچ مشکل مالی نداشته و به عهدی که از همان روز اول با هواداران دلسوز تراکتور بسته پایبند است.  

طبیعی است با بهره‌گیری از تجربیات ادوار گذشته تغییر رویه‌ای در باشگاه تراکتور ایجاد شود اما آنچه تغییر نخواهد کرد، ادامه سرمایه‌گذاری بی توقع و بی چشمداشت در باشگاه تراکتور خواهد بود که در این سال‌ها مالک باشگاه ثابت کرده عاشق ایران، آذربایجان و تراکتور است.  

امید به آن داریم که ریاست جدید فدراسیون فوتبال با اصلاح رویه قبلی، زمینه را برای توسعه فعالیت بخش خصوصی در فوتبال فراهم سازد تا ضمن جذب بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاران، مایه دلگرمی بیشتر هواداران به فوتبال شود.

 

اخباری به اردوی تیم ملی بازگشت

محمدرضا اخباری، سنگربان تراکتور که با اجازه کادر فنی و برای همراهی تیمش در بازی مقابل ماشین سازی از اردوی تیم ملی جدا شده بود، پس از این بازی به اردوی آماده سازی تیم ملی بازگشت.

اخباری تنها بازیکن تراکتور است که به اردوی آماده سازی تیم ملی در کیش دعوت شده و یکی از چهار گزینه های سرمربی تیم ملی برای دروازه بانی است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار