سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

هشترود در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

کد خبر : 1073
15:18
1400/03/08


فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونای هشترود گفت: اکنون روند نزولی ابتلا به کووید ۱۹ را شاهد هستیم و رنگ کرونایی شهرستان از نارنجی به زرد تغییر کرده است.


به گزارش سونیوز، امین امینیان روز شنبه در جلسه بررسی طرح قرارگاه شهید سلیمانی در این شهرستان، افزود: هشترود موج چهارم کرونا را پشت سرگذاشت و در طول هفته گذشته ۲۳ نفر مبتلا داشتیم که متاسفانه یک نفر از آنان فوت کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به شیوع کرونا در شهرستان بی‌توجهی و عادی‌انگاری شود، بیان کرد: اگر کسبه در هفته‌بازار شهرستان پروتکل‌ها را مراعات نکنند، این بازار هفتگی تعطیل خواهد شد.

فرماندار هشترود به ممنوعیت تردد از ۱۱ خرداد تا ۱۷ خردادماه نیز اشاره و بیان کرد: تردد در این زمان از ساعت ۲۴ تا سه بامداد در سطح شهر ممنوع  است.

وی از هشترودی‌های ساکن سایر شهرها نیز خواست در این بازده زمانی به هشترود سفر نکنند زیرا تردد در محورهای این شهرستان ممنوع خواهد بود و در صورت مشاهده بار اول اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و در صورت تکرار، وسیله نقلیه توقیف خواهد شد.

وی تعداد کل مبتلایان شهرستان را تاکنون ۲ هزار و ۶۸۵ نفر و مبتلایان جدید را ۲۳ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد  ۱۵ نفر مرد و مابقی زن هستند؛ ضمن اینکه تاکنون ۸۳ درصد فوتی‌ها در بازده سنی بالای ۶۰ سال قرار داشتند.

به گفته وی ۸۲ درصد از جمعیت بالای ۸۰ سال، ۸۴ درصد از جمعیت بین ۷۵ تا ۸۰ سال و ۷۶ درصد از جمعیت بین ۷۰ تا ۷۵ سال شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

 واکسن‌ کرونا موجب ایمن‌سازی دریافت‌کنندگان واکسن در برابر ویروس می‌شود اما نمی‌تواند کووید ۱۹ را ریشه‌کن‌ کند و مانع شیوع آن شود بنابراین استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون ضروری است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار