سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

هشدار بارش تگرگ و سیل در آذربایجان‌شرقی

کد خبر : 1060
12:33
1400/03/04


مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نسبت به وقوع سیل احتمالی در مناطق مختلف استان هشدار داد و از مردم و سازمان های مسوول خواست برای جلوگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی، هشدارها را جدی بگیرند.


به گزارش سونیوز، محمدباقر هنربر افزود: با توجه به تشدید رگبار باران و رعد و برق از امروز سه شنبه تا بعد از ظهر فردا چهارشنبه، از مردم عزیز درخواست می شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و روستاها را محکم کنند.

وی همچنین از کشاورزان و باغداران و نیز دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد برای جلوگیری از هر گونه آسیب به محصولات باغی و کشاورزی در اثر رگبار باران، آذرخش و بارش تگرگ، توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدی بگیرند.

هنربر ، پرتاب اشیا، شکستن شاخه های درختان و آسیب به سازه های سبک را از جمله خطرات احتمالی وضعیت جوی حاکم بر آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت آینده ذکر کرد. 

وی انجام اقدامات پیشگیرانه برای آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال رخداد سیل توسط مردم و سازمان های مسوول را ضروری دانست. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از هموطنان خواست در شبانه روز آینده از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

آذربایجان شرقی در روزهای اخیر آسمانی ابری و بارانی داشته و بارش تگرگ و سیل در شهرستان اهر به ۲۷ روستا خسارت زد و راه های روستایی را برای ساعاتی مسدود کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار