سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

با افزایش قیمت نان برخورد می‌کنیم

کد خبر : 1054
17:01
1400/03/03


رییس اتحادیه نانوایان تبریز اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تائید و اعلام رسمی مراجع مسوول، تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کنیم.


به گزارش سونیوز، محمد عباس وندی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: فعلا هیچ گونه تصمیمی برای افزایش قیمت نان اتخاذ نشده و نانوایی‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند و باید با قیمت مصوب نان را عرضه کنند.

وی با بیان این‌که البته باید شاهد اصلاح قیمت نان باشیم، ادامه داد: با توجه به این‌که هر روز شاهد افزایش قیمت مواد اولیه هستیم،  فعالیت در این شرایط برای واحدهای نانوایی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست، اما  این دولت است که باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت نان افزایش یابد، به صورت منطقی اتفاق می‌افتد و به گونه‌ای نخواهد بود که مردم تحت فشار قرار بگیرند.

در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر افزایش خودسرانه نان توسط برخی از نانواایی های تبریز به گوش می رسد. 

تعداد ۶ هزار و ۱۶۵ واحد نانوایی مشمول آرد یارانه‌ای نوع یک و ۲ در آذربایجان شرقی فعال بوده و با احتساب این آمار به ازاء هر ۶۵۰ نفر جمعیت استان یک واحد نانوایی مجاز در حال خدمت رسانی به مردم است.

ماهانه حدود ۳۵ هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی مجاز از طریق سامانه های آرد غله آذربایجان شرقی توزیع می شود و کمبودی نیز در میزان تهیه و توزیع آرد مورد نیاز این واحدها وجود ندارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار