سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

هشدار پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو

کد خبر : 1049
07:57
1400/03/02


فرمانده انتظامی مراغه با هدف پیشگیری از سرقت خودرو و محتویات داخل آن به ساکنان این شهرستان هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود صاحبان خودرو از لوازم ضدسرقت از جمله دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده استفاده کنند.


به گزارش سونیوز، سرهنگ «توحید فارسی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خودداری از نصب تزئینات اضافی و گران‌قیمت روی خودرو نیز در کاهش سرقت محتویات آن موثر خواهد بود. 

وی با تاکید بر  پارک اتومبیل در پارکینگ، بیان کرد: صاحبان خودرو از پارک کردن در مکان های ناامن، کم‌تردد، خلوت و تاریک خودداری کنند.

وی همچنین مسافران نیز توصیه کرد که برای استراحت شبانه در طول مسیر از محل‌های مطمئن و ایمن مانند زائرسرا، جنب ایستگاه پلیس و موارد مشابه استفاده کنند.

وی اظهار داشت: هنگام تعویض چرخ، برطرف کردن نقص فنی یا بروز تصادف به خصوص هنگامی که احتمال ساختگی بدون آن متصور است، سوئیچ را بردارید و پس از پیاده شدن درب خودرو را قفل کنید.

وی اضافه کرد: در صورت بروز نقص فنی اتومبیل، آن را در اختیار تعمیرگاه‌های معتبر قرار داده و سوئیچ را حتماً به خود تعمیرکار که مورد اطمینان است، تحویل دهید.

فرمانده انتظامی مراغه به صاحبان خودرو توصیه کرد که هنگام ترک اتومبیل از به جا گذاشتن کیف پول، گوشی تلفن همراه، رادیو پخش، اسناد و مدارک و هرگونه لوازم و اموال با ارزش در داخل اتومبیل که باعث تحریک سارقان می‌شود، پرهیز کنند.

سرهنگ فارسی این را هم مورد تاکید قرار داد که رانندگان باید مشخصات کامل ضبط خودرو از جمله شماره سریال آن را نگهداری کرده و از قرار دادن رادیو پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد پرهیز کنند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار