سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای بین ایران و آذربایجان توسعه می‌یابد

کد خبر : 1042
23:42
1400/02/29


مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی کشور از امضای تفاهم نامه‌ای با آذربایجان برای توسعه مناسبات حمل و نقل جاده‌ای بین ۲ کشور خبر داد.


به گزارش سونیوز، جواد هدایتی روز چهارشنبه در پایان نشست مشترک مدیران بخش حمل و نقل جاده‌ای ایران و جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار کرد: در این نشست چالش‌ها و راهکارهای توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای و گمرکی بین ایران و آذربایجان با مشارکت نمایندگان حمل و نقل و گمرک ۲ کشور بررسی شد.

وی افزود: در این نشست، مسائلی مثل تبادل آمار و بررسی وضعیت حمل و نقل جاده‌های بین المللی، حمل و نقل جاده‌ای مسافر، حمل و نقل جاده‌ای کالا و عوارض و پروانه‌های تردد مورد مذاکره و تبادل نظر قرار گرفت.

هدایتی با اشاره به امضای تفاهم نامه ای در پایان این نشست ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، طرف‌ها توافق کردند پس از بازگشایی مسیرها در ایامی که تقاضا برای سفر افزایش می‌یابد نظیر تعطیلات عید نوروز، اربعین و فصل تابستان تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافران از طریق مرزهای مشترک صورت گیرد.

وی گفت: در تفاهم نامه، طرف آذربایجانی درخواست کرد خط اتوبوسرانی منظم مسیر باکو، نخجوان و بالعکس با در نظر گرفتن دستورالعملهای بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا احیا شود.

طرف ایرانی نیز اعلام کرد تا با توجه به شرایط کرونا امکان تردد اتباع آذربایجانی به ارگان‌های مربوط منعکس و نتیجه را به طرف آذربایجانی اطلاع دهد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با داشتن بیش از ۷۶۰ کیلومتر مرز مشترک و چهار گذرگاه مرزی رسمی علاوه بر حمل و نقل هوایی و ریلی در حمل و نقل جاده ای و ترانزیت نیز همکاری های مناسبی دارند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار