سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

اولین کنگره مجازی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی برگزار می‌شود

کد خبر : 1038
22:20
1400/02/28


اولین کنگره مجازی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی ۵ تا ۸ خرداد توسط مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز برگزار می‌شود.


به گزارش سونیوز، رئیس مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در رشته پزشکی بخش عمده ای از دوران تحصیل دانشجویان، مباحث بالینی است تا تجربه کافی و لازم را برای درمان کسب کنند.

مسعود فقیه دینوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره در حوزه ایمنی بیمار و آموزش پزشکی، افزود: ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد ۱۰۰ مقاله انتخاب شده،که به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

وی ادامه داد: در این کنگره ۳۵ سخنرانی در قالب ۶ پانل تخصصی انجام خواهد شد.

رییس بیمارستان امام رضا تبریز محورهای اصلی این کنگره را چالشها و راهکارهای توسعه ایمنی بیمار در مراکز آموزشی درمانی، درس آموخته ها از مدیریت خطر و راهکارهای کاهش خطا در مراکز آموزشی درمانی، کوریکولوم های آموزشی در خصوص ایمنی بیمار و نحوه آموزش ایمنی بیمار به دانشجویان علوم پزشکی از جمله مقایسه کوریکولوم های آموزشی ایران  با سایر کشورها، نقش آموزش از طریق فناوری های آموزشی از جمله شبیه سازی، نرم افزارهای کامپیوتری، مولاژها در پیشگیری از خطاها، آموزش ارتقاء پیامدهای مراقبتی و درمانی به عنوان مفهوم مفقوده در ایمنی بیمار و احترام به حقوق و کرامت انسانی بیمار و سایر ذینفعان عنوان کرد.

وی گفت: این کنگره با هدف جلب توجه دست اندرکاران آموزش به مسائل ایمنی، ارائه راهکار برای ارتقای ایمنی ، ارائه راهکار جهت ارتقا اعتماد عموم جامعه به مراکز آموزشی و استفاده از تجارب اساتید صاحب نظر در این حوزه برگزار می شود.

دینوری خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا از طریق برگزاری این کنگره مشکلات مراکز آموزش درمانی را به مسوولان بیان و راهکار نیز ارائه دهیم 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار