سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث فرهنگی

کد خبر : 1032
20:30
1400/02/27


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث فرهنگی خبر داد.


به گزارش سونیوز، احمد حمزه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای صور شهرستان بناب با اقدامات و تلاش‌های معاونت میراث فرهنگی استان، این روستا به پایگاه ملی میراث فرهنگی تبدیل شد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از رونمایی تابلو پایگاه ملی روستای صور در هفته میراث فرهنگی خبر داد و گفت: روستای تاریخی و گردشگری صور یکی از چند روستای مهم گردشگری شهرستان بناب است که با توجه به معماری خاص و منحصر به‌فرد خود همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد.

وی اضافه کرد: این روستای تاریخی که قدمت آن به صدر اسلام باز‌ می‌گردد دارای ساختی دو طبقه‌ای است، چنانکه خانه‌های آجری فعلی این روستا بر روی خانه‌های دستکند صخره‌ای گذشته بنا شده‌اند.

حمزه‌زاده افزود: آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های برخوردار کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که روستاهای این استان با دارا بودن ظرفیت‌های غنی در این سه حوزه نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه داشته‌اند که از ان جمله می‌توان به روستاهای تاریخی و دستکند کندوان، صور، حیله‌ور و اشتبین اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل در تلاش است تا با تبدیل روستاهای تاریخی و برخوردار به پایگاه ملی علاوه بر فراهم‌سازی بستر مناسب در راستای صیانت از این ظرفیت‌های ارزشمند، زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری فرهنگی استان را فراهم سازد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار