سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

شهرداری تبریز ۱.۸ میلیارد تومان به تیم ماشین‌سازی کمک می‌کند

کد خبر : 1027
13:03
1400/02/27


رییس شورای اسلامی شهر تبریز از مساعدت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی شهرداری این شهر به تیم فوتبال ماشین سازی خبر داد.


به گزارش سونیوز، شهرام دبیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پرداخت این مبلغ به تیم فوتبال ماشین سازی تبریز  در راستای اجرای قرارداد واگذاری و صلح این تیم به شرکت توسعه و سرمایه گذاری دریک که بین شهردار سابق تبریز و مالک فعلی باشگاه منعقد شده بود و نیز بر اساس نظر هیات حل اختلاف دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی با امضای استاندار، به شهرداری تبریز ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: لایحه شهرداری تبریز در نشست اخیر شورای اسلامی شهر مبنی بر صدور مجوز اجرای بند چهارم قرارداد مذکور مبنی بر پرداخت مبلغ ۱۸ میلیارد ریال با قید یک فوریت مطرح و تصویب شد.

دبیری با تاکید بر لزوم حمایت از تیم فوتبال ماشین سازی تبریز، یادآور شد: این تیم به عنوان قدیمی ترین تیم فوتبال شمال غرب کشور  درحقیقت هویت شهر تبریز است و اگرچه در اختیار بخش خصوصی است اما برای شناسنامه فوتبال تبریز باید هزینه شود و علاوه بر شورا و شهرداری باید سایر ارگان ها و واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به کمک این تیم بشتابند.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت باید از ماشین سازی حمایت کنیم چراکه شهروندان تبریزی علاقه خاصی به این تیم دارند و نمی توان به راحتی از کنار این عشق و علاقه مردم به تیم خود به راحتی گذشت.

 باشگاه ماشین سازی تبریز به عنوان قدیمی ترین تیم آذربایجان از دهه ۱۳۸۰ که توسط کارخانه سلب مدیریت شد، تاکنون توسط نهادها و افراد مختلف از جمله شهرداری تبریز، باشگاه دبیری و هیات فوتبال آذربایجان شرقی اداره شده است که در آخرین مورد امتیاز این باشگاه از حدود سه سال پیش به محمدرضا زنوزی واگذار شد.

پارسال وضعیت مالی باشگاه ماشین سازی دچار بحران شد و تمامی بازیکنان فصل گذشته از این تیم جدا شدند،  به گونه ای که این تیم با نفراتی از دسته اول و دوم بسته شد تا از همان هفته های اول لیگ برتر به قعر جدول رده بندی تکیه کند.

تیم ماشین سازی با یازده امتیاز همچنان در قعر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد و سقوط این تیم به دسته پایین تر بسیار محتمل است.

این تیم در ادامه روند ناکامی های خود شب گذشته نیز با نتیجه ۱ بر صفر در مقابل نفت مسجدسلیمان تن به شکست داد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار