سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

شجاعی و دژاگه باید به تصمیمات کادرفنی احترام بگذارند

کد خبر : 1016
14:06
1400/02/25


مربی و کارشناس فوتبال تبریز گفت: مسعود شجاعی و اشکان دژاگه باید به تصمیمات کادر فنی تیم تراکتور احترام گذاشته و از دامن‌زدن به حواشی خودداری کنند.


به گزارش سونیوز ، اصغر اعتباری گفت: کنار گذاشتن شجاعی و دژاگه را یکی از بهترین تصمیمات فنی خطیبی  در تراکتور ارزیابی کرد و افزود: بدون تردید تنها عامل موفقیت تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا عدم استفاده از شجاعی و استفاده معقول از دژاگه بود چون به دلیل سن بالای این ۲ نفر حضور آنها در مقابل رقبای آسیایی و قدر موجب بازدارندگی فنی در تیم می شد.

وی اظهار کرد: اینکه شجاعی و دژاگه به دلیل تصمیمات کادر فنی قهر کرده و از حضور در تمرینات تراکتور سرباز می زنند حرکتی بسیار زشت و دور از حرفه ای گری در فوتبال امروز است و اگر آنها برای خود احترام قایل هستند باید خیلی زودتر از فوتبال خداحافظی کرده و وارد عرصه مربیگری شوند.

اعتباری با اشاره به سابقه بسیار درخشان دژاگه و شجاعی در فوتبال ایران و آسیا و حضورشان در تیم های اروپایی، یادآور شد: اما باید واقعیات فوتبال و سن و سال آنها را در نظر گرفت که امروز کارآیی گذشته خود را از دست داده اند و  در بهترین حالت دژاگه حداکثر ۲۰ دقیقه می تواند برای هر تیم مفید واقع شود.

وی ادامه داد: بدون تردید اگر شجاعی و دژاگه از تراکتور جدا شوند هیچ تیم مدعی و قدر آنها را جذب نمی کند.

این کارشناس فوتبال حضور رسول خطیبی در راس کادرفنی تراکتور را مفید ارزیابی و اضافه کرد: اما این مربی هوشیار و زرنگ باید از مشاوران زبده تری  بهره ببرد تا بتواند در ادامه مسیر خود در لیگ برتر و مهمتر از آن در جام حذفی و مرحله حدفی لیگ قهرمانان اسیا موفق عمل کند.

اعتباری بهره گیری از نفرات امید به جای بازیکنان پا به سن گذاشته و بی انگیزه را یکی از راهکارهای مهم برای برون رفت تراکتور از شرایط کنونی دانست و گفت: در حال حاضر در بین رده های امید و جوانان تراکتور نفرات بومی و بسیار توانمند حضور دارند که می توان با اندکی توجه و میدان دادن به آنها،  آینده تراکتور را تضمین کرد که سابقه نشان داده است رسول خطیبی در این راستا توانمندی های خوبی دارد.

وی با انتقاد از نوع بازی تعدادی از نفرات تراکتور و ضعف آشکار آنها، اظهار داشت: البته در این زمینه خطیبی تقصیری ندارد و بیشتر این نقاط ضعف به کسانی مربوط است که در ابتدای فصل تیمی بی انگیزه با توان فنی پایین بستند و رسول میراث دار چنین تیمی است.

اعتباری افزود: کادرفنی تراکتور باید در این شرایط حساس بدون توجه به اسم ها و نام ها، اقدام به استفاده از نفرات موجود کند و اگر در فصل جاری لیگ برتر این تیم بتواند رتبه ششمی را کسب کند، نتیجه ای درخشان برای کادرفنی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه فوتبال روز جهان نیازمند بازیکنان جوان، شاداب و باانگیزه است، ادامه داد: بدون تردید فوتبال آذربایجان سرشار از چنین نفراتی است که باید باشگاه ها و کادرفنی نسبت به بهره گیری از چنین استعدادهایی وارد عرصه شده و اجازه ندهند این  استعدادها خاموش شود.

بازیکن و مربی سابق تراکتور از  نحوه بازی روز گذشته این تیم مقابل نفت آبادان نیز انتقاد کرد و گفت: حریف روز گذشته جزو تیم های افت کرده لیگ بود که باید به راحتی و با اختلاف تراکتور این تیم را  می برد اما متاسفانه به دلیل بی توجهی بازیکان به کار گروهی این امر میسر نشد.

اعتباری یکی از دلایل عدم نتیجه گیری تراکتور مقابل نفت آبادان را ضعف بیش از حد اکبر ایمانی در میانه میدان برشمرد و افزود: این بازیکن روز گذشته از شرایط مناسب هفته های گذشته دور بود و معقول بازی  نمی کرد و به جای ارسال پاس های مفید برای ایجاد موقعیت های گلزنی، زیاده از حد با توپ بازی می کرد و پاس رو به  عقب می داد که باید کادرفنی آنالیز دقیق از بازی روز گذشته انجام داده و در سریع ترین زمان نسبت به پوشش نقاط ضعف اقدام کند.

تیم فوتبال تراکتور در هفته بیست و سوم از رقابت های لیگ برتر با تساوی یک بر یک مقابل نفت آبادان و کسب ۲۹ امتیاز از ۲۱ بازی در رده هفتم جدول رده بندی جای گرفت.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار